Városlista
2025. december 3, szerda - Ferenc

Hírek

2019. Október 06. 18:23, vasárnap | Életmód
Forrás: mti

A rendszeresen internetezőknek csak mintegy fele vásárol a weben

A rendszeresen internetezőknek csak mintegy fele vásárol a weben

Magyarországon alacsony az online vásárlók száma, a felnőtt lakosság csupán 33 százaléka, 3,2 millió ember vásárol évente minimum 1 alkalommal terméket webáruházból,

miközben az aktív, heti rendszerességgel internetező, 18 év feletti lakosság száma megközelíti a 6 milliót - derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital elemzéséből.
A felmérésben részt vevők 90 százaléka vásárolt már idén a neten, a legtöbben, 37 százalékuk 3-6 alkalommal, míg 15 százalékuk több mint 20-szor.

Az elemzésből kiderül az is, hogy míg tíz évvel ezelőtt, a bónuszos/kuponos oldalak indulásakor szinte kizárólag a 25-49 év közöttiek vásároltak ezeken az oldalakon, ma már a vásárlók ötöde az 50 év feletti, tizede pedig a 25 év alatti korosztályba tartozik.

A vevők 47 százaléka konkrét terméket vagy szolgáltatást keresgél az oldalakon, és csak minden harmadik válaszadó mondta magát impulzusvásárlónak. Mintegy 38 százalékuk lassan, átgondoltan választ, 31 százalékuk pedig célirányosan vesz olyasmit, amit bónusz, kedvezmény nélkül is megvásárolna.

A felmérésben részt vevők 66 százaléka éttermi szolgáltatást, 65 százalékuk terméket, 53 százalékuk élményt, 51 százalékuk utazást vásárolt már az oldalon. A legtöbben utazásokat keresnek, de sokan vannak, akik új dolgokat akarnak kipróbálni vagy ajándék után kutatnak.

A válaszadók több mint 60 százaléka számára az utazások és élmények kiválasztásánál az ár a fő szempont, a minőség 39 százaléknál fontosabb ennél. Termékek vásárlásánál a válaszadók 54 százaléka számára döntő az ár, míg éttermek esetében fordul az arány és 58 százalék már a minőséget helyezi előtérbe.

A közlemény idézi Kaprinay Zoltánt, a Bónusz Brigád egyik alapítóját, aki elmondta: vásárláskor nem nagyon kíváncsiak az emberek a kedvezmény mértékére, inkább az számít, hogy alapos vizsgálódás után a kiválasztott termék ár-érték aránya mit mutat. Úgy vélte, egyre tudatosabbak a vásárló, pontosan tudják, hogy mit keresnek, és ezért mennyit hajlandók fizetni.

A Bónusz Brigád 2010 óta értékesít az interneten egyebek mellett éttermi, szépségipari és wellness szolgáltatásokat, és ad el újabban például színházjegyeket. Az oldalnak 425 ezer rajongója van.

A GKI Digital a digitális területek piackutatására és stratégiai tanácsadásra szakosodott cég.

Címkék: internet, webáruház

Ezek érdekelhetnek még

2025. December 02. 07:13, kedd | Életmód

Emlékérmét bocsátott ki a 2025-ös magyar űrrepülés tiszteletére az MNB

Emlékérmét bocsátott ki a 2025-ös magyar űrrepülés tiszteletére a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn, Budapesten.

2025. December 02. 07:04, kedd | Életmód

A Székely Hadosztályra emlékeztek Budapesten

A Székely Hadosztály a bátorság, a helytállás, az összefogás jelképe - hangsúlyozta a Magyarságkutató Intézet főigazgatója azon hétfői pódiumbeszélgetésen, amely a székely katonák 1918-1919-es szerepvállalásáról szólt.

2025. December 01. 07:25, hétfő | Életmód

Kárpátalján járt a Jónak lenni jó! csapata

Kárpátalján járt a Jónak lenni jó! csapata, ahol nagy szeretetet és összefogást tapasztaltak

2025. December 01. 07:18, hétfő | Életmód

Advent - Lévai Anikó: erős közösség vesz körül bennünket

Erős közösség vesz körül bennünket - mondta Lévai Anikó jószolgálati nagykövet az Ökumenikus Segélyszervezet adventi országos adománygyűjtő akcióját népszerűsítő sajtótájékoztatón Budapesten, advent első vasárnapján.