Városlista
2025. december 3, szerda - Ferenc

Hírek

2013. Október 10. 12:58, csütörtök | Belföld
Forrás: - Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal -

A rezsicsökkentéssel összefüggésben a fogyasztóvédők is ellenőrzik a szolgáltatókat

A rezsicsökkentéssel összefüggésben a fogyasztóvédők is ellenőrzik a szolgáltatókat

Bács-Kiskun megyében valamennyi közüzemi szolgáltató eleget tett rezsicsökkentési, illetve az azzal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének.

A kormány rezsicsökkentési programjával összefüggő, a Kormányhivatalt és a Fogyasztóvédelmi felügyelőségét érintő feladatokról, illetve az eddigi tapasztalatokról tartott sajtótájékoztatót dr. Kerényi János kormánymegbízott és dr. Horváth Zsuzsanna, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója. Tájékoztatójukon elhangzott, hogy Bács-Kiskun megyében valamennyi közüzemi szolgáltató eleget tett rezsicsökkentési, illetve az azzal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének.

Dr. Kerényi János kormánymegbízott emlékeztetett arra, hogy 2013. január 1-jétől a villamos energia, a földgáz és távhő díját tíz százalékkal mérsékelte a kormány. Július 1-jétől csökkent a víziközmű szolgáltatás, a szemétszállítás, a kéményseprés és a palackos gáz ára is. Novemberben a villany, a vezetékes gáz és a távhőszolgáltatás területén további, több mint tizenegy százalékos rezsicsökkentés következik. Mindez egy négytagú család esetében éves szinten nyolcvan-százezer forint megtakarítást eredményezhet.

A sajtótájékoztatón dr. Horváth Zsuzsanna Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója arról számolt be, hogy Bács-Kiskunban valamennyi közüzemi szolgáltató eleget tett rezsicsökkentési valamint tájékoztatási kötelezettségének. Az értesítettek azonban sok esetben nem tudták értelmezni a számlát, ezért a felügyelőséghez fordultak. Az igazgató asszony elmondta, hogy ilyen panaszok esetén a Felügyelőség rövid határidőn belül egy hosszabb tájékoztatást adott a fogyasztó felé, melyben igyekeztek megértetni a fogyasztókkal a számla tartalmát. Ez a munka mindenképpen eredményesnek mondható, tekintettel arra, hogy ezt követően egyetlen esetben sem kezdeményeztek eljárást a panaszos fogyasztók a közüzemi szolgáltatóval szemben.

Dr. Horváth Zsuzsanna hozzátette: továbbra is várják a fogyasztók észrevételeit. Kijelentette, hogy a rezsicsökkentés megvalósulása érdekében alapvető fontosságú a szigorú és következetes hatósági fellépés, melynek eredményeképpen a kormányzati szándék szerint a fogyasztók széles köre érzékelheti ezen intézkedések előnyeit.

A fogyasztók kérdéseikkel, észrevételeikkel és esetleges panaszaikkal a Bács-Kiskun Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez fordulhatnak, levélben a 6001 Kecskemét, Pf.: 209. levelezési címen, elektronikus levélben a fogyved_daf_kecskemet@nfh.hu e-mail címen, telefonon a 06-76-481-405 telefonszámon vagy személyesen a 6000 Kecskemét, Klapka utca 34. szám alatti kirendeltségen.

Ezek érdekelhetnek még

2025. December 02. 07:12, kedd | Belföld

ÉKM: a főutakon emelkednek a díjak a kamionok számára

Magyarország kormánya átfogó intézkedéscsomagot fogadott el, amelynek célja a teherforgalom visszaterelése a gyorsforgalmi úthálózatra.

2025. December 02. 07:11, kedd | Belföld

Duna House: novemberben rekordot döntött a jelzáloghitel-piac

2025. December 01. 07:23, hétfő | Belföld

Borult, párás, de enyhe idő várható december első hetében