Hírek
2025. Február 20. 16:24, csütörtök |
PR
Forrás: (x)
A Volkswagen vezet, jól teljesített a Toyota – Kiderült, mely autómárkák uralták tavaly az európai piacot

Milyen eredménnyel tudták zárni 2024-et a legnagyobb autógyártók és miként alakultak az e-autók eladásai az Európai Unióban?
Vajon mennyire tudta átírni a piaci viszonyokat a kínai SAIC Motor megjelenése? Ezekre a kérdésekre is választ kapunk az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által nemrég közzétett újautó-eladási adatokból.
Vegyük először az összesített számokat: csak az Európai Unióban tavaly mintegy 10 millió 632 ezer új személyautót értékesítettek, míg az EU országai mellett az Egyesült Királyságot, Izlandot, Liechtensteint, Svájcot és Norvégiát is magában foglaló tágabb körben 12 millió 963 ezer eladást regisztráltak, ami 0,9%-os javulás a 2023-as adatokhoz képest – írja a NextAuto honlapja.
Az újautó-piac éves szinten 0,8%-kal nőtt az EU-ban, azonban nagy különbségek mutatkoznak a tagországok között. Lefelé lóg ki a sorból Finnország (-15,4%), Lettország (-8,4%) és Svédország (-7%), miközben négy uniós országban 10% feletti növekedést regisztráltak. A legtöbb új autót a lengyelek vették (+16,1%), Bulgáriában 13,8%-os volt a növekedés, dobogós lett Magyarország 12,9%-os javulással és Horvátországban is bőven 10% felett, 12,7%-kal emelkedtek
az eladások.
Hogy állnak az e-autók?
Az éves adatokból kitűnik, hogy a korábban vártnál lassabban halad Európa az elektromos autózás felé. Az egyes hajtásláncokat tekintve mind a tisztán elektromos (BEV) szegmensben (-5,9%), mind a tölthető hibrid (PHEV) szegmensben (-6,8%) kevesebb autót adtak el, mint 2023-ban, ráadásul a bázis sem volt túl magas.
Tavaly BEV-ből 1 millió 448 ezer darab, míg PHEV-ből pedig 759 ezer darab kelt el, vagyis a 10,63 milliós piacon összesen mintegy 2,2 millió tölthető személyautót adtak el. Ez kb. 0,7%-os piaci részesedésnek felel meg. A maradék közel 80%-nyi autóba még mindenképpen tankolni kell.
A következő ábra a különböző hajtásláncok piaci részesedését ábrázolja. Látható, hogy az első két helyen magasan a sima benzines és a mild-hibrid kategória foglal helyet – utóbbiak túlnyomó része szintén benzines, csak elektromos rásegítést kapnak.
Grafikon forrása: ACEA
A Top3
Tíz százaléknál nagyobb piaci részesedést – az elmúlt években lezajlott összeborulások, illetve felvásárlások után – három szereplő tudott elérni 2024-ben az európai piacon, ezek sorrendben a következők:
1. Volkswagen Csoport: 2.841.451 eladott autó, 26,7%-os piaci részesedés
2. Stellantis: 1.742.073 eladott autó, 16,4%-os piaci részesedés
3. Renault Csoport: 1,173,762 eladott autó, 11,0%-os piaci részesedés
A Volkswagen önálló márkaként 11%-os piaci részesedést hozott össze és egyedül tudott 1 millió feletti darabszámot elérni, így – figyelembe véve a fentieket – a márka teljesítménye még inkább kiemelkedő.
Jól sikerült a tavalyi év a Toyotának is, a japán márka 7,5%-os eredménnyel a második, miközben 2023-at még csak 6,5%-os piaci részesedéssel zárta.
Nagyot javult, végül pedig harmadik lett a márkák versenyében a szintén a Volkswagen Csoporthoz tartozó Skoda, mely egy év alatt 5,5%-ról 6,2%-ra tornázta fel piaci részesedését.
A legújabb adatok alapján a Dacia márkát is érdemes kiemelni, a Renault román brandje ugyanis az eladásokat tekintve lassan beéri az anyacéget. Tavaly csaknem 539 ezer autót adtak el, ami már 5,1%-os piaci részesedést jelent, míg a Renault eladása gyakorlatilag stagnált 2023-hoz képest, piaci részesedésük pedig a korábbi 6%-ról 5,9%-ra csökkent.
Így szerepelt a prémium trió
A német luxusmárkák közt 2024-ben a BMW állt az élen, mely 5,6%-ról 5,8%-ra tudta növelni a piaci részesedését. A fő ellenfelek közül a Mercedes stagnált (5,3%-os piaci rész), az Audi eladásai pedig 9,4%-kal csökkentek, így piaci részesedése 4,9%-ra esett a 2023-as 5,4%-ról.
De nem maradhat ki az – Európában MG márkával jelen lévő – kínai SAIC Motor sem. Ugyan az tény, hogy megérkezett az európai kereskedésekbe a kínai-brit márka, nagyszabású offenzíváról egyelőre nem beszélhetünk. A gyártó az EU-ban 157 ezer autót adott el tavaly, ami ugyan egy érezhető szám, de ha a 2023-as 147 ezerhez viszonyítjuk, nem tűnik olyan kezelhetetlennek az európai gyártók részéről. Összehasonlításként érdemes kiemelni, hogy a Volkswagen Csoport tavaly 2,84 milliós értékesítést produkált és csak a 2023-hoz viszonyított növekmény volt 88 ezer darab.
Forrás: ACEA
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 20. 16:24, csütörtök | PR
A Volkswagen vezet, jól teljesített a Toyota – Kiderült, mely autómárkák uralták tavaly az európai piacot
Milyen eredménnyel tudták zárni 2024-et a legnagyobb autógyártók és miként alakultak az e-autók eladásai az Európai Unióban?
2025. Február 20. 16:24, csütörtök | PR
A Volkswagen vezet, jól teljesített a Toyota – Kiderült, mely autómárkák uralták tavaly az európai piacot
Milyen eredménnyel tudták zárni 2024-et a legnagyobb autógyártók és miként alakultak az e-autók eladásai az Európai Unióban?
2025. Február 20. 16:24, csütörtök | PR
A Volkswagen vezet, jól teljesített a Toyota – Kiderült, mely autómárkák uralták tavaly az európai piacot
Milyen eredménnyel tudták zárni 2024-et a legnagyobb autógyártók és miként alakultak az e-autók eladásai az Európai Unióban?
2025. Február 20. 16:24, csütörtök | PR
A Volkswagen vezet, jól teljesített a Toyota – Kiderült, mely autómárkák uralták tavaly az európai piacot
Milyen eredménnyel tudták zárni 2024-et a legnagyobb autógyártók és miként alakultak az e-autók eladásai az Európai Unióban?