Városlista
2025. május 25, vasárnap - Orbán

Hírek

2021. Szeptember 05. 06:00, vasárnap | Belföld
Forrás: mti/fotók: MTI/Szigetváry Zsolt

Egyhónapos kampány indult a vadhúsfogyasztás ösztönzésére

Egyhónapos kampány indult a vadhúsfogyasztás ösztönzésére

Terítéken a vadhúsok - Ízvadászatra fel! szlogennel egyhónapos kampányt indított az Agrármarkering Centrum a vadhúsfogyasztás ösztönzésére.

A kampány szombati sajtótájékoztatóján, a Pákozdi Pagonyban rendezett 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon Kovács Zoltán a 2021-es "Egy a Természettel" Vadászati és Természeti Világkiállítás lebonyolításáért felelős kormánybiztos kiemelte, a világkiállítás és az odavezető út kiváló alkalom a vadhús népszerűsítésére. A világkiállításon is támogatják a folyamatot, a hazai vadhús forgalmazók ott lesznek a Hungexpo területén, a gasztropasszázson pedig a legkülönbözőbb formában lehet majd vadhúst fogyasztani, továbbá az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) is része lesz a világkiállításnak, fókuszban a vadhússal, annak feldolgozásával és fogyasztásával.

Megjegyezte, hogy egy kilogramm a vadhúsfogyasztás uniós átlaga, miközben a hazai mindössze 35-40 dekagramm, holott sok tízmilliárdos pozitívumot jelenthetne a gazdaságnak, ha ez az adat megduplázódna.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a hazai erdők tele vannak vaddal, mégis baromfiból több mint 30 kilogrammot fogyaszt évente a magyar, több mint százszorosát a vadhúsénak, és ezen változtatni kell. Fontosnak nevezte, hogy a feldolgozott vadhús vásárlásával azokat a magyar vállalkozásokat is segítik a vásárlók, akik a feldolgozóiparban tevékenykednek.

Megjegyezte, hogy a kampány szeptember 30-ig tart, és ezen időszak alatt tévében, rádióban, nyomtatott és elektronikus újságokban is lesznek sajtómegjelenések, továbbá az OMÉK-on vadhúst fognak kóstoltatni.



Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára közölte, hogy évente 10 ezer tonna vadhús termelődik Magyarországon, mégis csekély a hazai vadhúsfogyasztás. Jelezte, a minisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy a vadhús ételek a magyar családok asztalára kerüljenek, hiszen bio élelmiszer, egészséges, biztonságos, fenntartható módon keletkezik, és nem jár olyan környezetterheléssel, mint más hústermékek előállítása.

Majoros Gábor, a VADEX Mezőföldi Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a korábbi évtizedekben a magyar vadhús 85-90 százalékát exportálták, a hazai piac kis mértékben részesült a prémium termékekből. Ezen szeretnének változtatni, ezért olyan termékekre fókuszálnak, amelyek tovább feldolgozottak, enyhe fűszerezésű, félkész és késztermékek, így nem kell nagy szakmai tudás az elkészítésükhöz.

Megemlítette, hogy ezek kiskereskedelmi értékesítése elindult, bevezetésüket az AMC kampánya is segíti.

Címkék: hús, kampány, vadhús

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 24. 07:33, szombat | Belföld

HM: látványos bemutatók és szórakoztató programok lesznek a Városligetben a hétvégén

Különleges programokkal várják most hétvégén a Városligetben mindazokat, akik testközelből szeretnének megismerkedni a honvédelemmel; a honvédelem napja és a gyermeknap programjai minden korosztály számára felejthetetlen élményt ígérn

2025. Május 24. 07:30, szombat | Belföld

Szijjártó Péter: az idei év végére elkészül a Budapest-Belgrád vasútvonal modernizálása

Az idei év végére elkészül a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal modernizálása, a két ország fővárosa így gyakorlatilag karnyújtásra kerül egymástól

2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld

NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.

2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld

Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell

A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon