Városlista
2025. április 11, péntek - Zsolt, Leó

Hírek

2015. Október 18. 12:00, vasárnap | Helyi
Forrás: INDEX

Fogyasztóvédelem mindenkinek

Fogyasztóvédelem mindenkinek

Hányszor találkoztál már ezzel a mondattal, amikor visszavittél valamit egy boltba: pénzt nem adunk vissza?

Hányszor találkoztál már ezzel a mondattal, amikor visszavittél valamit egy boltba: pénzt nem adunk vissza? Sokan bepróbálkoznak ezzel a trükkel, hogy a náluk elköltött forintok, náluk is maradjanak, pedig a hatályos jogszabályok alapján joggal követelhetnénk vissza a pénzünket!

Mindannyian voltunk már elégedetlenek, és vittünk vissza terméket a boltba. Az esetek 100%-ban csupán a termék összegének levásárlását ajánlják fel, és ha a pénzt szeretnénk visszakapni, egyszerűen annyit mondanak, hogy nem lehetséges. Jó esetben, ha nem találsz semmit, adnak egy vásárlási utalványt, amit bármikor beválthatsz, rosszabb esetben arra kényszerítenek, hogy vásárold le az összeget valami olyasmire, amire nincs is szükséged. De nem ez az egyetlen jogsértő dolog, amit a boltok és áruházak alkalmaznak.

Az index.hu összefoglalta, milyen jogsértő állításokkal találkozhat egy mezei fogyasztó a boltokban, nem árt átnézni őket. Valószínűleg már Te is találkoztál velük, de hogy ne ugorj be ezeknek még egyszer, olvasd el ezt:

„Akciós terméket nem cserélünk”: a vállalkozás – jogsértő módon – azt állítja, hogy az akciós terméket nem cseréli, nem javítja. A hatályos jogszabályok alapján ugyanakkor, ha egy termék meghibásodik, a kereskedőnek attól függetlenül foglalkoznia kell a fogyasztó panaszával, hogy az le volt-e értékelve, vagy sem. Kivéve, ha a vevő egy olyan hiba miatt reklamál, amiért a termék le volt értékelve- és erről őt az eladó tájékoztatta.

„Készpénzt nem adunk vissza, de üzletünkben levásárolhatja": Gyakran hangzik el ez a mondat is, mikor egy termékről kiderül, hogy hibás. Ez azonban jogsértő, a vásárló ugyanis ilyen esetekben a termék árát is visszakérheti, nem köteles levásárolni, másikat választani helyette.

„Reklamációt három napig fogadunk el”: A kereskedők gyakran adják azt a tájékoztatást, hogy az üzletben csak 3 (munka) napon belül fogadják a kifogásokat. Ezután már csakis a jótállási jegyen feltüntetett szervizhez vagy a gyártóhoz lehet fordulni minőségi kifogásokkal. A vásárlóknak ugyanakkor joguk van ott reklamálni, ahol vásároltak, tehát az üzletben- és erre nem csak három napig, hanem a szavatossági, jótállási idő teljes időtartama alatt.

„Csere csak, ha eredeti a csomagolás”: néhány üzlet a minőségi kifogás intézését – szabálytalanul - a termék eredeti csomagolásához, illetve a doboz meglétéhez kötötte, ezt pedig a jogszabályok szerint nem teheti meg. „Jótállás csak számla/nyugta ellenében”:a jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel is érvényesíthetőek, ha a jótállási jegy megvan, akkor a kereskedő nem kérheti a nyugta bemutatását is.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 09. 14:13, szerda | Helyi

Örülnek a gazdálkodók: óriási pusztítást végeztek az erdei fülesbaglyok

Több mint 13 ezer erdei fülesbagoly telelt Magyarországon a 2025-ös országos lakossági felmérés összesítése szerint – közölte kedden a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME).

2025. Április 09. 11:20, szerda | Helyi

Mi a helyzet a madarakkal Félegyházán?

Számos panasz érkezett már városvezetésünkhöz a városi madarak által okozott szennyezésekkel és hanghatásokkal kapcsolatban.

2025. Április 08. 13:51, kedd | Helyi

Fontos határidőre figyelmeztetett a NAV, egy hete maradt az autósoknak

Már csak egy hét van a gépjárműadó befizetésére, az adót április 15-éig kell rendezni – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) keddi közleményében.