Hírek
2016. Március 12. 08:00, szombat |
Helyi
Forrás: hirado.hu
Internetfelhasználó? Több joga van, mint gondolná
Nem működik az internetkapcsolat, a fogyasztóra erőltetik a hűségidőt, és probléma esetén csak nehezen érhető a szolgáltató – többek között ilyen problémákkal találkozik sok felhasználó.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz tavaly körülbelül 2500 panasz érkezett be, a legtöbb a panaszkezeléssel, az ügyfélszolgálat működésével és számlázással kapcsolatos volt. A Kossuth Rádió annak járt többek között utána, mire kell figyelnie a fogyasztóknak szerződéskötés esetén, és hogy milyen szabályok érvényesek a szolgáltatókra.
Tavaly lépett életbe az a szabály, amely szerint a szolgáltatóknak a szerződéskötéskor az általában 2 évben meghatározott idejű szerződések mellett fel kell ajánlania az 1 éves vagy a határozatlan idejű szerződéskötés lehetőségeit is, és be is kell mutatni annak részletekeit.
Ha ez elmarad, akkor a határozott idejű szerződés jogkövetkezményeit semmisek – fogalmazott Karl Károly, a Hírközlés-felügyeleti Főosztály vezetője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.
Mint mondta, a szolgáltatónak a módosítási ajánlatáról értesítenie kell az előfizetőt, akkor is, ha egyoldalú a szerződés.
Ez utóbbi lehetőségét visszaszorítja az új szabályozás, hiszen ez gyakori panasz. A legkiszolgáltatottabb ügyfelek a határozott idejű előfizetők, a szolgáltató azonban esetökben egyoldalúan már nem módosíthat szerződést – fűzte hozzá.
Karl Károly hangsúlyozta azt is, hogy a kiskereskedelmi árak liberalizáltak, hatósági árszabályozás tehát nincs, ugyanakkor elmondható, hogy ott, ahol a verseny él, az árakban is és a szolgáltatás minőségében is megmutatkozik a különbség.
A mobilinternetes előfizetésekkel kapcsolatban Karl Károly aláhúzta: Magyarország lefedettsége világviszonylatban is jónak számít, a tavaly megkezdett hálózatépítések eredményeképpen 10 éven belül l 100 százalékosan lefedett lesz az ország, már idén is több mint ezer település lefedettségéről kell gondoskodnia a szolgáltatók a hatósági szerződés alapján.
A vezetéknélküli szolgáltatások estében új szabály, hogy kipróbálási lehetőségük van az előfizetőknek, vagyis 14 napon belül felmondhatják a szerződést, ha a megjelölt ponton nem működik – ez általában a szerződő lakása. Ilyen esetben a fogyasztást kell kifizetni, más jogkövetkezménye a felmondásnak nincsen – szögezte le.
Figyeljünk a határidőkre
Dr. Szente István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója azt mondta, a hatóság évek óta ellenőrzi az elektronikus hírközlés területét: tavaly 2500 panasz érkezett be, a legtöbb a panaszkezeléssel, az ügyfélszolgálat működésével és számlázással kapcsolatos volt.
A főigazgató hangsúlyozta, hogy a számlán feltüntetett fizetési határidőt a fogyasztók sokszor úgy értelmezik, hogy elég, ha az adott napon fizetik be az összeget, azonban a határidő azt jelenti, hogy már aznap be kellene érkeztetni a szolgáltató számlájára a pénzt, hogy elkerüljük a késedelmi kamatot.
Dr. Szente István felhívta a figyelmet az ún. ötperces szabályra is: e szerint a hívás felépítéstől számítva 5 percen belül élő hanggal kell biztosítani a panasztételt vagy ügyintézést.
A szolgáltatónak úgy kell megszervezni az ügyfélszolgálatot hogy a szabályt be tudja tartani – fűzte hozzá.
A fogyasztóvédelmi hatóságnál azt is tudják vizsgálni, hogy a panaszkezelés megfelelően működött-e – jegyezte meg dr. Szente István.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 11:00, péntek | Helyi
Összeütközött két gépkocsi Pálmonostora közelében
A tűzoltók a 4504-es úton áramtalanították a járműveket.
2024. November 21. 13:14, csütörtök | Helyi
Izzó kályhás hajtányozás
Idén is megrendezi a Kecskeméti Kisvasút & Hajtánypálya a téli programját Kecskemét KK kisvasúti állomáson.
2024. November 21. 11:54, csütörtök | Helyi
Adventi programok Kiskunfélegyházán
Szeretettel várják a szervezők a kedves érdeklődőket a félegyházi adventi programokra.
2024. November 21. 10:52, csütörtök | Helyi
Anyakönyvi hírek
Az alábbiakban legfrissebb anyakönyvi híreinket olvashatják.