Hírek
2015. Július 11. 11:00, szombat |
Belföld
Forrás: MTI
Jól vizsgázott a gyakorlatban a magyar elektromos kukásautó
Csaknem egyéves próbaüzem alatt jól vizsgázott a gyakorlatban a magyar elektromos kukásautó.
Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetem (DE) műszaki karán kifejlesztett elektromos kukásautó, amely a békéscsabai csaknem egyéves próbaüzem után karbantartásra érkezett vissza a DE villamosmérnöki és mechatronikai tanszékére - közölte az egyetem sajtóirodája pénteken az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint tavaly szeptemberben készült el a tanszék munkatársai által fejlesztett innovatív, napelemmel ellátott elektromos hajtással rendelkező kommunális hulladékgyűjtő (kukásautó) prototípusa, amivel gazdaságos módon kiváltható a manapság használatos, nagy költségeket felemésztő begyűjtési eljárás.
A szemétszállító autó a napi munkában is bizonyított, a Tappe Hulladékgazdálkodási Kft. által üzemeltetett jármű a várakozásoknak megfelelően teljesített, mérhetően gazdaságosabb az üzemeltetése, mint hagyományos kukásautóknak - ismertette a sajtóiroda.
A P rendszámmal ellátott, közúti próbákra alkalmas prototípus jármű tavaly szeptember óta Békéscsabán heti három-öt alkalommal napi két fordulóban, összesen 1500 kilométert megtéve gyűjtötte a szemetet. A próbaidőszak alatt teljesített mintegy háromszáz, egyenként 25-30 kilométeres fordulóban összesen több mint ezer tonna szemetet gyűjtött össze. Az autót a szakemberek közösségi és családi házas környezetben is tesztelték.
Husi Géza tanszékvezető, a műszaki kar dékánhelyettese elmondta: a tanszék által szabadalmaztatott hajtás teljes egészében beváltotta a hozzá fűzött reményeket: a gyakorlatban is igazolódott, hogy a villamosmérnöki és mechatronikai tanszék által épített kisebb járművekben (kisteherautó, személyautó) sikerrel alkalmazott hajtási elv teherautókban – akár kamionokban is –, és közösségi járművekben, buszokban is sikeresen alkalmazható.
A járműhöz kiválasztott akkumulátorok állapota is jobb a vártnál, ami azt jelenti, hogy a menet közbeni töltés is sikeresen alkalmazható ezeknél a hajtásoknál – foglalta össze a tapasztalatokat a tanszékvezető.
fotó:illusztráció
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 03. 07:43, szerda | Belföld
Lázár János: A MÁV-nak nincs saját forrása a nagy pályaudvarok felújítására
A következő időszakban ezer kilométer vasúti pálya felújítása kezdődhet el, az ehhez szükséges forrás maradéktalanul rendelkezésre áll
2025. December 03. 07:42, szerda | Belföld
Rétvári Bence: jövő februárban érkezik a fegyverpénz
Jövő februárban érkezik a fegyverpénz, hathavi juttatást kap minden hivatásos rendvédelmi dolgozó - közölte kedden közösségi oldalán a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára.
2025. December 03. 07:41, szerda | Belföld
Átfogó kampányt indít a Fidesz a Tisza Párt állítólagos megszorító csomagjáról
\"Átfogó kampányt indítunk a Tisza Párt baloldali megszorító csomagjáról\" - jelentette be a Fidesz parlamenti frakcióvezetője kedden a Facebook-oldalán.
2025. December 02. 07:12, kedd | Belföld
ÉKM: a főutakon emelkednek a díjak a kamionok számára
Magyarország kormánya átfogó intézkedéscsomagot fogadott el, amelynek célja a teherforgalom visszaterelése a gyorsforgalmi úthálózatra.
