Hírek
2015. Február 07. 11:00, szombat |
Belföld
Forrás: Vezess
Megérkezett a Mazda 2

Miután elődje 2008-ban elnyerte az év abszolút legjobbjának járó a Világ Év Autója címet, a soron következő kisautó vállát iszonyú felelősség nyomta.
Miután elődje mindenkit elkápráztatott azzal, hogy jó egy mázsával volt könnyebb az őt megelőző generációs Mazda2-esnél, és (leginkább ezzel a fegyverténnyel) 2008-ban elnyerte az év abszolút legjobbjának járó a Világ Év Autója címet, a soron következő kisautó vállát iszonyú felelősség nyomta.
A Mazda mérnökei ahelyett, hogy tovább faragták volna a méretet és a tömeget, és építettek volna egy pazar törpeautót, ésszerű döntésre jutottak: a súly maradt, cserébe nagyobb, tágasabb, biztonságosabb autót hozunk létre. A 75 lóerős benzines alapmotorral eddig 1035 kilót nyomott az autó, az új modell a vezetővel együtt 1045-öt, de közben 17,5 centivel hosszabb (4060 mm), 2,0 centivel magasabb (1495 mm), és ami a legfontosabb, a tengelytáv 8 centivel nőtt (2570 mm). A szélesség (1695 mm) nem változott.
Ez pedig azt jelenti, hogy az autó papíron hasonló menetdinamika mellett több helyet kínál az utasoknak és a csomagoknak (250 helyett 280 liter) egyaránt. A helykínálat azonban ennél is kedvezőbb, mert ahelyett, hogy a manapság szokásos egyterű fazonban rajzolták volna meg az autó orrát, az A-oszlop határozott töréssel emelkedik a tetőig; a meredekebb felület pedig helyet szabadított fel a beltérben. Minden fő mérőszám javult, a válltértől a fejtérig, hatalmas távon (26 centi) mozgatható a vezetőülés, a kormánykerék négy irányban állítható.
A Mazda2 karosszériája egyébként jól példázza, micsoda tempóban fejlődik az autóipar (vagy inkább a kohászat és a gyártástechnológia): a nagy és ultra nagy szakítószilárdságú acélok részarányát 53 százalékról 65-re emelték, a torziós merevség 22 százalékkal nőtt, miközben a nyers váz 7 százalékkal kevesebbet nyom, mint az elődé. Mindez eleve jó zajcsillapítást ígér, de a mérnökök még rátettek egy lapáttal; a Mazda szerint példa nélküli csend várja az utasokat a kisautó gyomrában.
2015-ben nem lehet autót bemutatni ultrafineszes vezetőtámogató technológiák nélkül. Csak címszavakban: a Mazda2 figyelmeztet, ha akadály van a holtterünkben, ha tolatás közben autó közeledik oldalról, észleli, ha előttünk lassul a forgalom, automatikus leveszi a távfényt, ha jönnek szembe - és persze LED-es fényszóró is kérhető a kisautóhoz. Szintén példátlan extra a szegmensben a head-up kijelző, és a trendekhez igazodva a mobiltelefon is integrálható a fedélzeti multimédiás rendszerrel.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 24. 07:33, szombat | Belföld
HM: látványos bemutatók és szórakoztató programok lesznek a Városligetben a hétvégén
Különleges programokkal várják most hétvégén a Városligetben mindazokat, akik testközelből szeretnének megismerkedni a honvédelemmel; a honvédelem napja és a gyermeknap programjai minden korosztály számára felejthetetlen élményt ígérn
2025. Május 24. 07:30, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: az idei év végére elkészül a Budapest-Belgrád vasútvonal modernizálása
Az idei év végére elkészül a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal modernizálása, a két ország fővárosa így gyakorlatilag karnyújtásra kerül egymástól
2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld
NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett
Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.
2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld
Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell
A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon