Hírek
2013. Szeptember 01. 16:33, vasárnap |
Belföld
Forrás: - szerk. -
Nagyot nőtt a Toyota RAV4!
A Toyota RAV4 jelentősen felforgatta, megváltoztatta az emberek autóról alkotott képét. Megjelenés előtt a terepjárók azok voltak, aminek kinéztek.
A Toyota RAV4 jelentősen felforgatta, megváltoztatta az emberek autóról alkotott képét. Megjelenés előtt a terepjárók azok voltak, aminek kinéztek. Vagyis hiába tetszettek sokaknak, a városi, országúti közlekedésre nem igazán voltak a legmegfelelőbbek.
A RAV4 azonban ötvözte a személyautók komfortját a terepjárós megjelenéssel. Ennek köszönhetően rövid idő alatt nagy sikert ért el, a második és a harmadik generáció pedig a céges flottákba is belopózott.
A kompakt, 3,96 méter hosszú, háromajtós "városi terepjáró" jelentősen különbözött a hagyományos 4x4-esektől. Az autó viszonylag kicsi, 2,0 literes motorját keresztben építették be az önhordó karosszériába, s az új jármű elöl-hátul független kerékfelfüggesztést kapott. Ezzel megszületett a kompakt SUV-kategória, amelyben ma már több mint 20 különféle modell található.
1994 óta a mintegy 150 országban forgalmazott RAV4 eddigi három generációjából több mint 4,5 millió darab talált gazdára, s e mennyiségből mintegy 1,2 millió darab kelt el az európai piacokon.
A negyedik generációs modell megőrizte azokat a formai elemeket, amelyek sikerre vitték a korábbi változatokat. Ahogy az elmúlt 18 év során, úgy az új modellgeneráció esetében is az volt a fejlesztők fő célja, hogy a RAV4 kielégítse a vásárlók folyamatosan emelkedő elvárásait. Hiszen az aktív életmódot élő családok egyre nagyobb térkínálatot és egyre rugalmasabban alakítható belső tereket igényelnek.
Az új RAV4 tervezői megérezték a hangsúlyok változását, és olyan autót alkottak, amely továbbra is diktálni próbálja a divatot a kategóriában. Az új modell egyedi stílust, kifinomult, prémium minőségű, a korábbinál jóval nagyobb utasteret és új Integrált Menetdinamikai Rendszert, valamint alacsony fogyasztású hajtásláncokat kínál. Az elődjénél hosszabb (+205 mm), szélesebb (+30 mm), ám alacsonyabb (-25 mm) kompakt SUV egészen újfajta oldalnézetet mutat, ami kifejezi az autó sokoldalúságát, tágasságát.
A Toyota újfajta orrkialakításának meghatározó elemei a vállalat Under Priority hűtőrács-dizájnja és a Keen Look stílusú fényszórók alkalmazása, amit még hangsúlyosabbá tesz a LED Nappali Világítás (DRL). Az Under Priority dizájnt az alsó lökhárítóban megnyitott nagyméretű, trapéz alakú alsó légbeömlő jellemzi, valamint egy kisebb felső hűtőrács, amely fényszórótól fényszóróig nyújtózva teljesen kitölti a rendelkezésre álló helyet.
Ha oldalról vesszük szemügyre, feltűnik az új RAV4 térhatékony kialakítása, amely immár a Toyota sikeres kompakt SUV-modellgenerációinak jellegzetes védjegyévé vált. Az erőteljes övvonal felett látható, sötétített oszlopok - valamint oldalsó ablakok - erősen kihangsúlyozzák az oldalüvegezés lendületes vonalait, akárcsak azt, hogy az autó utastere tágasabb lett. A karosszéria domború felületei kontrasztot alkotnak a kerékjárati ívek és a küszöbök homorú formáival.
A tágas, komfortos utastérben főleg a hátsó ülésen utazók értékelik igazán a növekedés hatását. A műszerfal dinamikus hangulatú, formavilágát ívelt betét teszi karakteressé, amely elválasztja egymástól a hangsúlyos felső traktust és az alsó részt. Az új dizájn letisztult eleganciáját még inkább kihangsúlyozzák a jó minőségű anyagok, a megérinthető felületek lágy burkolatai, a kárpitok kidolgozása és új színvilága.
A RAV4-ben az üléshelyzetet és a vezetői környezetet úgy tervezték meg, hogy komfortérzetet, jobb kilátást és vezetési élményt nyújtson. Javult a kilátás menetirányban: az első oszlopok kijjebb kerültek oldalirányban, így a vezető látómezeje 3 fokkal szélesebb lett, ráadásul az oszlopok vastagsága is 8 százalékkal csökkent.
A manőverezés szempontjából rendkívül fontos kompakt külső méretek megtartása mellett az új RAV4 hossza 4,57 m, a tengelytáv pedig 2660 mm, így jelentős mértékben nőtt az utastér. A maximális variálhatóság érdekében a hátsó üléssor 60:40 arányban osztott, és a háttámlák egymástól függetlenül állíthatók, így mindenki beállíthatja a számára legmegfelelőbb támla dőlésszöget, igaz ez a csomagtér méretének a rovására megy. A csomagtér összességében hosszabb lett, és a raktér befogadó képessége 547 literre nőtt. A padló alatti rakodórekesz mérete 51 literről 100 literre bővült.
Az oldalra nyíló csomagtérajtót felső zsanérozású, felfelé nyílóra cserélték, amelyhez elektromos mozgatás is rendelhető. A rakodónyílás alsó pereme mindössze 645 mm magasan van; ez a kategória legjobb értéke, akárcsak a rakodónyílás 1335 mm-es szélessége.
Szükség esetén a hátsó kerekek is bekapcsolódnak a jármű mozgatásába, és erre nem csak saras, havas felületen, hanem száraz aszfalton is sor kerül, pl. elinduláskor, illetve kanyarodáskor. Az új Dinamikus Nyomatékszabályozású 4WD rendszer folyamatosan figyeli az első és hátsó kerekek közti nyomatékelosztást, és egy, az első és hátsó differenciálműhöz csatlakozó, elektromágneses vezérlésű tengelykapcsolón keresztül irányítja a forgatónyomaték megosztását.
Az első és hátsó kerekek közti nyomatékmegosztás 100:0 és 50:50 arányban változhat, ami azt jelenti, hogy normál útviszonyok közt a RAV4 - az alacsonyabb fogyasztás érdekében - automatikusan elsőkerék-hajtású autóként működik.
A Dinamikus Nyomatékszabályozású 4WD rendszer számos érzékelőtől kapja a működéséhez szükséges információkat és ezek alapján, szükség esetén automatikusan megfelelő mérvű forgatónyomatékot juttat a hátsó kerekekhez.
Normál üzemmódban a hátsó kerekekhez nemcsak akkor juttat nyomatékot a rendszer, ha megcsúszást érzékel (mint a RAV4 harmadik generációjánál), hanem akkor is, ha a jármű kanyarodás közben alulkormányzottá válik. Így az új RAV4 menetteljesítménye és fordulékonysága mind a közúti forgalomban, mind pedig terepen érezhetően javult.
Megfelelő kezelés mellett a nagy tömeg, a nagy homlokfelület, az összkerékhajtás és még számos "nehezítő" körülmény ellenére akár 8 liter körüli fogyasztással is lehet használni a Toyota RAV4-et. Ehhez ugyan nagyobb arányban kell városon kívül járni vele, de a lakott területen belül is alacsonyan lehet tartani a fordulatszámot, miközben a sebességet a váltó áttételváltozása szabályozza.
A Toyota RAV4 talán a mostani generációváltás során fejlődött a legnagyobb mértékben, amihez csak a típus megjelenése hasonlítható. A kompakt SUV kategória elfogadottsága ráadásul jelentős mértékben növekedett, így a legtöbb cég autós szabályzata is megengedi az ilyen jellegű autók választását. A flottamenedzserek számára a Toyota megbízhatósága, értéktartása, kiszámítható üzemeltetése jelent könnyebbséget, így a RAV4 ideális cégautónak számít.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 07:58, péntek | Belföld
Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld
Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét
Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti
2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld
Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot
Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani
2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.