Hírek
2024. Július 02. 12:14, kedd |
Helyi
Forrás: bacsmegye.hu
Nem árt tudnia ha repülőre száll, hogy milyen jogai vannak utasként
Az idei nyáron a megszokotthoz képest is több a fogyasztói panasz a légi közlekedésben.
Ennek okán a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) felhívja a légitársaságok figyelmét, hogy az utasok jogainak érvényesülése érdekében tartsák be az Európai Unió hatályos jogszabályait.
Az FEOSZ az MTI-hez eljuttatott közleményében arról ír, hogy az utóbbi hetekben az utasok széles körét érintő káosz alakult ki az európai reptereken, miközben a légitársaságok közül több is megpróbált kibújni egyértelmű felelőssége alól.
Az utast tájékoztatnia kell a társaságnak a járatok érkezéséről, törléséről, a késésről
A fogyasztókat a légitársaságok esetenként nem tájékoztatják megfelelően, sem a rendelkezésre álló elektronikus lehetőségeken, sem a reptéren a helyszíni munkatársak által. A fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatal is eljárást indított több légitársasággal szemben - jegyezték meg.
A FEOSZ ezért határozottan felhívja a légitársaságok figyelmét a vonatkozó, "a visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, valamint a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 261/2004 Európai Parlamenti és Tanácsi rendelet" szabályainak betartására.
Mit kell utasként tudnia, ha törlik a járatát?
A rendelet járattörlés esetén a tájékoztatáson felül egyebek között átfoglalásra, étkezés és frissítők biztosítására, éjszakai szállás és transzfer szolgáltatásra, ingyenes telefonhívások biztosítására terjed ki. Ezen felül az utast a megteendő távolságtól függően kártalanítás is megilleti - ismertetik.
A FEOSZ közleményében kiemeli, hogy a tájékoztatási kötelezettség teljesítése alól semmilyen esetben nem mentesülnek a szolgáltatók, tájékoztatniuk kell az utasokat az esetleges késésről, a járattörlésről, adott esetben az átfoglalásról.
A károsultak is léphetnek jogaik érvényesítéséért
Amennyiben a légitársaság nem teljesíti jogszabályi kötelezettségeit, a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatal, az alternatív vitarendezési fórumként működő békéltető testületek, illetve az Európai Fogyasztói Központ is segítséget nyújt adott panasz megoldása érdekében, és tanácsért fordulhatnak a károsultak a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez - tudatták a közleményben.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Július 04. 16:38, csütörtök | Helyi
V. Halászléfőző verseny
Immáron ötödik alkalommal kerül megrendezésre városunkban a Halászléfőző-verseny 2024. augusztus 24-én (szombaton) a Kőfaragók terén.
2024. Július 04. 12:24, csütörtök | Helyi
Anyakönyvi hírek
Az alábbiakban legfrissebb anyakönyvi híreinket olvashatják.
2024. Július 04. 10:18, csütörtök | Helyi
Tájékoztató a helyi autóbusz közlekedésről
Kiskunfélegyháza Város Önkormányzata tájékoztatja a Tisztelt Lakosságot, hogy a helyi autóbusz közlekedés működtetését 2024. július 1-től a Dunamenti 2011 Kft. (székhely: 6000 Kecskemét, Nagy László utca 2.) végzi.
2024. Július 03. 16:23, szerda | Helyi
A digitális eszközök alkalmazása hosszú távon nem segíti a hiszti kezelését
A digitális eszközök alkalmazása hosszú távon nem segít a kisgyerekek hisztijének kezelésében, hanem inkább súlyosbítják az érzelemszabályozási problémákat - derül ki egy magyar-kanadai friss kutatásból.