Hírek
2015. Május 23. 12:00, szombat |
Belföld
Forrás: hwsw.hu
Újabb áremelés a mobilpiacon - ezúttal a Telenornál

A februári, üzleti előfizetőket érintő díjmódosítást követően idén júliusban a lakossági feltöltőkártyás ügyfeleket érintően is megváltoztatja árait a Telenor Magyarország.
A februári, üzleti előfizetőket érintő díjmódosítást követően idén júliusban a lakossági feltöltőkártyás ügyfeleket érintően is megváltoztatja árait a Telenor Magyarország. A cég legutoljára tavaly nyáron változtatott a lakossági árszabáson, a hírközlési hatóság szerint jogszerűtlenül, amiért 250 milliós bírságot szabtak ki az operátorra.
Július elsejével ismét változnak a lakossági mobiltarifák árai a Telenor Magyarországnál, ami az utóbbi években a magyar mobilpiacon többnyire áremelkedést jelent. Ezúttal sincs másképp, a szolgáltató gyakorlatilag az összes feltöltőkártyás tarifáját és díjcsomagját illetően megemeli a perc- és SMS-díjakat, valamint az egyéb szolgáltatások díját. A Telenor legutoljára tavaly nyáron emelte a lakossági szolgáltatások díjait, a hírközlési felügyeleti szerv szerint jogszerűtlenül, ezért a cégre múlt pénteken rekord összegű, 250 millió forintos bírságot szabtak ki.
Pre-more-paid
A szolgáltató a mostani díjváltozásról igyekezett előre, részletes tájékoztatást nyújtani a feltöltőkártyás ügyfeleknek, akik SMS-ben értesülhettek az őket érintő változásokról, melyekről szerdán egy összefoglaló táblázatot helyezett el a Telenor a weboldalán. A táblázat szerint július 1-től a legtöbb, már nem értékesített, valamint jelenleg is értékesítés alatt álló feltöltőkártyás díjcsomag esetében átlagosan mintegy 5-10 százalékkal nő a perc- és SMS-díj, illetve drágább lesz a feltöltőkártyás internet is, csomagtól függően 90-800 forintig terjedő mértékben. A cég az érintett ügyfeleket 3 hónap ingyenes Deezer-szolgáltatással igyekszik kárpótolni.
A Telenor a díjtételeket kétoldalú szerződésmódosítással változtatja meg, vagyis elfogadásához az előfizető tevőleges magatartása szükséges. illetve egy még hatályban lévő hatósági rendelkezés értelmében akkor is elfogadottnak kell tekinteni a szerződési feltételek változását, ha az ügyfél az értesítéstől számított 15 napon belül nem nyilatkozik. Augusztustól erre egyébként nem lesz már lehetősége a szolgáltatóknak, egy újonnan hatályba lépő hatósági rendelet értelmében.
Az operátor az áremelés indokaként a következőket tüntette fel honlapján: "Életünket jelentősen befolyásolja a digitális átalakulás. A Telenor elkötelezett, hogy folytassa nagyszabású hazai befektetéseit, és célja, hogy a digitális technológia és innováció által segítse az emberek életét. Ezért dinamikusan fejlesztjük hálózatunkat, a Hipernet 4G országos kültéri lefedettségét 2015 év végéig 95%-ra növeljük. Ezzel Európa egyik legmodernebb hálózatát biztosítjuk ügyfeleinknek. Annak érdekében, hogy továbbra is kimagasló ügyfélélményt nyújtsunk, 2015. július 1-től módosítani kényszerülünk díjszabásunkat - azaz bizonyos kártyás (igénybevételi díjat előre fizető) tarifacsomagok és egyéb szolgáltatások díjszabása változik..."
A szolgáltató hétfőn, a hírközlési hatóság által kiszabott 250 millió forintos bírság bejelentését követően ennél sokkal határozottabban és kifejezetten kritikusan fogalmazott. A cég kommünikéjében rámutatott, hogy a jelentős összegű, évi több milliárd forintos nagyságrendű beruházások dacára a hazai mobiltávközlési szektort európai viszonylatban példátlan mértékű adóteherrel sújtja a kormányzat. Bár a kabinet éppen a múlt héten közölte, hogy kész ezen terheken enyhíteni, a közműadó mértékének csökkentésével, ez a Telenort, mint vezeték nélküli szolgáltatót egyáltalán nem érinti.
Idén nem ez az első
A szolgáltató idén egyszer már módosított szerződési feltételein, akkor az egyedi feltételek alapján szerződött üzleti ügyfelek terhei nőttek, kártyánként átlagosan havi 200-1000 forinttal. A Telenor akkor a megnövekedett infrastruktúra-alapú versennyel, az árfolyamváltozásokkal és a flottás üzleti előfizetések díjainak jelentős aránytalanságával indokolta a döntést.
A Telenor mellett idén a Magyar Telekom is végrehajtott áremeléseket mind a lakossági, mind az üzleti szegmensben, A cég május 1-től a publikus üzleti előfizetésekhez tartozó mobilnet-opciók árát emelte (mivel számos díjcsomag mellé kötelező ilyen opciót választani, az áremelés jelentős számú előfizetőt érintett), július 1-jével pedig gyakorlatilag minden lakossági havi díjas és feltöltőkártyás előfizetésénél díjemelést hajt végre a piacvezető.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 15. 07:35, szerda | Belföld
Jelentősen csökkent az ipari termelés
2025 augusztusában az ipari termelés volumene 7,3, munkanaphatástól megtisztítva 4,6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - erősítette meg kedden kiadott második becslésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2025. Október 15. 07:34, szerda | Belföld
Továbbra is zuhanőrepülésben az építőipar
2025 augusztusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 15,2, a munkanaptényezővel kiigazított adatok alapján 13,6 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (K
2025. Október 14. 19:53, kedd | Belföld
Startra készek a turisztikai hitelek
5 egyszerű lépésben, maximum 15 napos ügyintézési határidővel juthatnak kedvező kamatozású hitelhez a turisztikai ágazat szolgáltatói. Október15-től két termék lesz elérhető.
2025. Október 14. 07:16, kedd | Belföld
Az OTP és a magyar állam közösen újítja fel a gödöllői kastélyt
A 20. század nem a mecénások évszázada volt a magyar műemléktörténetben, de ez a korszak most véget ért.