Hírek
2016. Július 16. 09:00, szombat |
Helyi
Forrás: hirado.hu
Utazóknak segít az ingyenes mobilapp
Vásárolt valamit külföldi nyaralása során, ami nem sokkal később meghibásodott?
Problémája adódott az otthonról foglalt külföldi autóbérléssel vagy a szálláshely minőségével kapcsolatban? Késik a repülőjárata vagy elveszett a poggyásza kiutazáskor?
Ha a külföldi utazás vagy nyaralás nem úgy alakul, ahogy elterveztük, fontos tudni, hogy miképp gyakorolhatja fogyasztói jogait. Sőt idegen nyelven ki is tudja fejezni magát a vitás helyzetbe került utazó.
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (ECC-Net), és az Európai Fogyasztói Központ Magyarország közreműködésével kifejlesztett egyedülálló mobil alkalmazás neve ECC-Net: Travel. Az alkalmazás nélkülözhetetlen útitárs az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon, mert segíti a fogyasztókat a szabadságuk alatt külföldön előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldásában, és lehetőséget teremt arra, hogy fogyasztói jogaikat a célország nyelvén fejezhessék ki.
Jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az app az EU 23 nyelvén (magyarul is), továbbá norvég és izlandi nyelven. Elsősorban a bolti vásárlás, az autóbérlés, a szállodai szolgáltatások, a légi, vasúti, buszos és hajóval történő közlekedés témakörében nyújt segítséget és tájékoztatást a fogyasztói jogokról a magyar fogyasztóknak, valamint a külföldi vállalkozással való kommunikációt is megkönnyítheti. Emellett az alkalmazás fontos telefonszámokat és elérhetőségi adatokat tartalmaz az esetleges szükséghelyzetek megoldására.
Az alkalmazás ingyenes, s offline módon, azaz internet kapcsolat nélkül is használható a roaming adatforgalommal kapcsolatos díjak elkerülése érdekében. Telepíthető iOS, Android és Microsoft Windows mobilokra. Természetesen még utazás előtt célszerű telepíteni.
Amennyiben a helyszínen az utas nem tudja rendezni határon átnyúló fogyasztóvédelmi panaszát, akkor a hazaérkezés után javasolt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni.
Az Európai Fogyasztói Központ ingyenes közreműködése bármilyen fogyasztóvédelmi tárgyú, az EU másik tagállamában, Izlandon vagy Norvégiában honos külföldi vállalkozással szembeni határon átnyúló panasz esetén kérhető. Így az EFK többek között légiközlekedéssel, külföldi szállásfoglalással, szállás minőségével, autóbérléssel, online szolgáltatásokkal, vasúti vagy buszos utazással kapcsolatos panaszok rendezésében, továbbá külföldi cégtől (online vagy hagyományos üzletben) vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésében is segíthet a sérelmet szenvedett magyar fogyasztók számára.
Az EFK-hoz fogyasztói tanácsadásért vagy panasz benyújtása érdekében az info@magyarefk.hu e-mail címen és a weboldalon elérhető online panaszbejelentő nyomtatványon lehet fordulni.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 11:00, péntek | Helyi
Összeütközött két gépkocsi Pálmonostora közelében
A tűzoltók a 4504-es úton áramtalanították a járműveket.
2024. November 21. 13:14, csütörtök | Helyi
Izzó kályhás hajtányozás
Idén is megrendezi a Kecskeméti Kisvasút & Hajtánypálya a téli programját Kecskemét KK kisvasúti állomáson.
2024. November 21. 11:54, csütörtök | Helyi
Adventi programok Kiskunfélegyházán
Szeretettel várják a szervezők a kedves érdeklődőket a félegyházi adventi programokra.
2024. November 21. 10:52, csütörtök | Helyi
Anyakönyvi hírek
Az alábbiakban legfrissebb anyakönyvi híreinket olvashatják.