Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2015. Január 11. 20:00, vasárnap | Belföld
Forrás: origo.hu

Viszlát unalom, 2015-ben támad az autóipar! (2. rész)

Viszlát unalom, 2015-ben támad az autóipar! (2. rész)

Kabrió terepjáró a Land Rovertől, új Astra az Opeltől, hidrogént tankoló családi autó a Toyotától és a valaha volt legnagyobb Mini...

Kabrió terepjáró a Land Rovertől, új Astra az Opeltől, hidrogént tankoló családi autó a Toyotától és a valaha volt legnagyobb Mini: a 2015-ös év autós újdonságait bemutató cikksorozatunk második részére is bőven maradtak érdekes modellek.

Land Rover

Nagyon hasonlít az Evoque-ra a Discovery Sport. Ez nem Range, hanem Land Rover típusjelzést kap

Az év elejétől kapható Land Rover Discovery Sport a Freelander utódjának tekinthető, de annál hosszabb, magasabb, szélesebb, és az is fontos különbség, hogy felárért hét üléssel is rendelhető. A Range Rover Evoque-ra hasonlító SUV eleinte csak két motorral lesz kapható, de év közepén érkeznek a frissebb fejlesztésű, takarékosabb kétliteres motorok a Jaguar XE-ből. Alapáras az automatikus összkerékhajtás, a váltó hatfokozatú manuális vagy kilencfokozatú automata lehet. A Land Rover szerint a divatos külső ellenére a Discovery Sport valódi terepjáró, 212 milliméteres hasmagassággal és jó terepszögekkel.

Állítólag terepen sem vall majd szégyent a Range Rover Evoque kabrió

Év közepén, a négy éves Range Rover Evoque modellfrissítésével egyszerre mutatja be a Land Rover a valaha volt egyik legkülönlegesebb autóját, a típus kabrió változatát. Elsősorban az amerikai piac fokozott érdeklődése miatt döntöttek úgy, hogy a 2012-es tanulmányautót szinte változtatás nélkül kezdik el gyártani. A vászontetős, kétajtós kabrió karosszériáját alaposan megerősítik, hogy acéltető nélkül is kellően merev legyen, és a borulás esetén előpattanó bukókereteket is úgy tervezik meg, hogy extrém terepezéskor - amikor nem ér le minden kerék - még a helyükön maradjanak.

Lexus

Gyengébb, mint a BMW M5, viszont pörgős szívómotor hajtja a Lexus GS F-et

Év elejétől már kapható 27 millió forintért az M4-as BMW ellenfelének szánt RC F kupé, amely 40 lóerővel erősebb, viszont sajnos negyed tonnával nehezebb a német konkurensnél. A 470 lóerős, ötliteres, pörgős V8-as szívómotor és az aktív hátsó differenciálmű a pár napja bemutatott GS F-be is belekerül, a felső-középkategóriás limuzin ezzel a teljesítménnyel azonban már gyengének számít a turbós, agyonszteroidozott német vetélytársak, az Audi RS6, BMW M5, és a Mercedes E 63 AMG nevével fémjelzett ligában. A hiányzó lóerőket kisebb tömeggel, agresszív optikával, ledes fényszórókkal és szinte teljes kényelmi felszereltséggel próbálja ellensúlyozni a GS F.

Év közben bemutatkoznak az RC kupé gyengébb változatai is, és lesz újdonság a tavaly bemutatott NX táján is, a merész formájú szabadidő-autó ugyanis tavasszal megkapja a Lexus történetének első benzines turbómotorját: a kétliteres, négyhengeres blokk 235 lóerős.

Maserati

A Maserati megtöbbszörözné eladásait a Levantéval

A 2015 végén bemutatkozó Levante szabadidő-autónak kulcsszerepe lesz a Maserati azon tervében, hogy évi 50 ezer autóra növeljék az eladásaikat, mivel valószínűleg többet adnak majd el belőle, mint a Ghibliből és a Quattroportéből együttvéve. A formailag a 2011-es Kubang tanulmányra hasonlító Levante a Jeep Grand Cherokee padlólemezére épül majd, de a motorok a Ghibliből és Quattroportéből ismerős darabok lesznek. Már biztos, hogy a háromliteres biturbó V6-os hajtja majd az alapmodellt 350, illetve 425 lóerős változatban, a csúcsot pedig a 3,8 literes biturbó V8-as jelenti több mint 560 lóerővel.

A legnépszerűbb motornak mégis a Maserati és a Ferrari mérnökei által alkotott háromliteres V6-os dízel ígérkezik, ami háromféle teljesítményszinttel, 250, 275, és 340 lóerővel lesz rendelhető. Várhatóan nem a Grand Cherokee terepre optimalizált, hanem inkább a Maserati saját, aszfaltra tervezett összkerékhajtása kerül majd a Levantéba, a nyolcfokozatú automatikus váltó széria lesz.

Mazda

Az új Mazda2 is a Skyactiv technikára épül, hasonlóan a nagyobb Mazdákhoz

A tavaly bemutatott új Mazda2 tavasszal utat talál a magyarországi kereskedésekbe is, a 4,07 méteres kisautó a nagyobb modelleken debütált stílusirányzatot viszi tovább. Csak 1,5-ös motorokkal lesz kapható, a kivételesen magas sűrítésű Skyactiv benzines 75, 90 és 115 lóerős változatban érkezik, előbbivel a kisautó tömege csak 970 kg. A legerősebb megkapja a Mazda egyedülálló, kondenzátoros fékenergia-visszanyerő rendszerét (i-ELOOP), ami 10 százalékkal csökkenti a fogyasztást. A kínálat egyetlen dízele 105 lóerős, a nyomatéka 220 Nm, az átlagfogyasztása 3,4 liter. A Mazda2 lesz az első kisautó, amihez head-up display-t is lehet majd rendelni, a vezetéstámogató rendszerek között pedig a holttér-figyelő is elérhető lesz.

A Nissan Juke komoly ellenfelet kap a Mazda CX-3-assal

Pár hónappal a Mazda2 után az azonos technikára épülő, de 215 mm-rel hosszabb, és 55 mm-rel magasabb szabadidő-autó, a CX-3 is kapható lesz, felárért összkerékhajtással is. Európában a kétliteres benzinmotor két változatával, illetve 1,5 literes dízellel lesz rendelhető. A legnagyobb várakozás azonban a nyár végén érkező új MX-5-öst övezi, mivel a kis roadster 105 mm-rel rövidebb és 100 kilogrammal könnyebb lett az elődjénél. Egyelőre még titkosak a műszaki adatok, Európában valószínűleg a 120 lóerős 1,5-ös, illetve nagyjából 160 lóerős kétliteres benzinessel lesz kapható a nyitott kétüléses. Pár hónappal a piaci start után jön majd a keménytetős Roadster Coupé változat is.

A kicsi és könnyű Mazda MX-5 tervezésénél a vezetési élmény volt a legfontosabb szempont

A három vadonatúj modell mellett 2015 tavaszától kapható lesz a CX-5 és a Mazda6 ráncfelvarrott változata is, mindkét modell enyhén módosított külsőt, jobb minőségű belteret, kényelmesebb üléseket és jobb zajszigetelést kap, a 6-os esetében az összkerékhajtás, a CX-5-nél pedig a 2,5 literes benzinmotor is újdonság. Felárért rendelhető lesz hozzájuk adaptív ledes fényszóró, valamint sok új vezetéstámogató rendszer.

Mercedes-Benz

A Mercedes CLA Shooting Brake is Kecskeméten készül

A Mercedes 2015-ben ráncfelvarrást hajt végre az A-osztályon, a kompakt modell valószínűleg ugyanúgy csak apróbb esztétikai változásokon megy majd keresztül, mint a múlt ősszel leleplezett, Kecskeméten is készülő B-osztály. Utóbbiból már teljesen elektromos változat is készül Németországban, a Teslával közösen fejlesztett, 177 lóerős Electric Drive 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége az elektronikus leszabályozás miatt csak 160 km/h. A Teslától vásárolt 28 kilowattórás akkumulátor és 200 kilométerre ígért hatótávolsága a legnagyobb lesz a kategóriájában.

Tavaszától kapható lesz a Kecskeméten készülő CLA kombi változata, a Shooting Brake. A négyajtóshoz képest nem változott a tengelytáv, de 25 literrel, 495 literre nőtt meg a csomagtartó, amelyet meredekebb szögbe állított hátsó üléstámlákkal 595 literesre, teljesen lehajtottakkal pedig 1354 literesre is ki lehet bővíteni.

A Mercedes GLE Coupé az új BMW X6-os első számú kihívója

Négy fontos Mercedes modell kap új nevet 2015-től kezdve, amikor bemutatkozik az új, vagy a ráncfelvarrás utáni változatuk. A C-osztály alapjaira épített, vadonatúj GLK szabadidő-autót GLC-nek, a ráncfelvarrás utáni ML-t GLE-nek, az azonos technikára épített kupé szabadidő-autót GLE Coupénak fogják hívni. Utóbbi a BMW X6-os koncepcióját másolja, de a Mercedes valamivel hosszabb, szélesebb és magasabb, a csomagtartója jóval, 200 literrel nagyobb. A GLE több mint 500 lóerős csúcsváltozatának érkezéséig a 450 AMG lesz a legerősebb változat, ebbe a háromliteres, duplaturbós V6-os benzines 367 lóerős változata került 520 Nm-es nyomatékkal és kilencfokozatú automata váltóval.

Már 2015 végén bemutatkozik, de csak 2016-ben kerül majd a kereskedésekbe az SLK utódja, amit ezúttal már SLC-nek fognak hívni. Elképzelhető, hogy már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon kiállítják a vadonatúj, elődjénél sokkal kevésbé szögletes E-osztályt, ami az új C-osztály moduláris padlólemezét és motorjait kapja, de belül már inkább az S-osztályra fog hasonlítani.

Mini

A valaha volt leghosszabb Mini lesz az új Clubman. Ezúttal hagyományos ajtókat kap

Tavasszal érkezik minden idők legerősebb Minije, a John Cooper Works. A kétliteres benzines BMW turbómotorból 231 lóerőt hoztak ki, ami 20 lóerővel több, mint amit az előző JCW 1,6-os turbómotorja tudott. A futómű keményebb, mint a Cooper S-ben, a fékrendszert Brembóra cserélték. Alapáron hatfokozatú kézit, felárért kormányról is kapcsolható hatfokozatú automataváltót adnak a kocsihoz. Nemcsak erősebb, hanem 100 kg-mal könnyebb is elődjénél az új JCW, a kis méregzsák 0-100 km/h sebességre 6,3 másodperc alatt gyorsul föl, a végsebessége 246 km/h.

Nyáron érkezik a Mini kombi változata, az új Clubman. A több mint 4,2 méteres típus 260 mm-rel lesz hosszabb a réginél, de a szélessége és a magassága is megnő 170, illetve 25 mm-rel. Méreteivel még a Countrymanen is túltesz (csak a magassága kisebb 110 mm-rel), ez lesz a valaha volt legnagyobb Mini.

Mitsubishi

Alaposan át fogják szabni az eddig meglehetősen visszafogott külsejű Mitsubishi Outlander megjelenését

A japán gyártó a tavaly októberben bemutatott Outlander PHEV tanulmánnyal már megmutatta, milyen változásokra számíthatunk az Outlander 2015 közepén esedékes modellfrissítésénél. A konnektoros hibrid hajtáslánccal is megvásárolható szabadidő-autó sokkal agresszívebb megjelenésű lesz az X-alakú hűtőmaszktól és a pengét mintázó ledes hátsó lámpáktól, viszont a motorkínálata várhatóan változatlan marad. Ősszel érkezik az L200 pickup új nemzedéke; ha a 2013-as GR-HEV tanulmányból indulunk ki, akkor dízel hibrid hajtással is kapható lesz, amelynek lítium-ion akkumulátorát a létraalvázba fogják beépíteni. Az új L200 hagyományos hajtáslánccal állítólag Fiat emblémával is piacra kerül majd.

Nissan

A Nissan Pulsar sportváltozatára már nem lehet mondani, hogy unalmas lenne

2015-ben a sportos modelleken lesz a hangsúly a Nissannál. A Qashqai és az X-Trail is megkapja az új 1,6 literes, 163 lóerős benzines turbómotort, ugyanez az erőforrás a Pulsarban már 190 lóerőt ad majd le. A Pulsar Nismóban és a Juke Nismo RS-ben még tovább, 218 lóerőig tuningolják az 1,6-os blokkot, a Pulsar kínálatnak azonban nem ez lesz a teteje: az év végén érkező Pulsar Nismo RS-t már egy 1,8-as, 270 lóerő körüli turbómotor fogja hajtani. A 370Z is kap majd egy ráncfelvarrást 2015-ben, ami a Nismo változatát is érinti.

Opel

210 lóerővel érkezik 2015-ben az új Opel Corsa sportváltozata, az OPC. A képen még csak egy OPC Line kivitel látható, ami csak megjelenésében sportos

Év elejétől elkezdődik az új Corsa forgalmazása 3,45 millió forintos alapáron, a kisautónak tavasszal mutatkozik be az OPC változata, 210 lóerős teljesítménnyel. Szintén a Genfi Autószalonra várható az egy kategóriával kisebb Karl bemutatója, ami az Esztergomban gyártott Agilát váltja le a palettán. Így már két minije lesz az Opelnek, ami azért nem fog zavart okozni, mert a Karl inkább a helykínálatra és a kedvező ár-érték arányra, az Adam viszont a stílusos megjelenésre helyezi a hangsúlyt. Utóbbinak tavasszal érkezik az „S” jelzésű sportváltozata 1,4-es, 150 lóerős turbómotorral.

Az Agila utódja, a Karl miniautó lesz a legolcsóbb Opel

A nagy durranást a szeptemberi Frankfurti Autószalonra időzíti az Opel, akkor mutatkozik be ugyanis az új Astra, ami körülbelül 100 kilogrammal könnyebb lesz, mint a tömege miatt sokat szidott jelenlegi generáció. Elképzelhető, hogy a Watt-kitámasztásos csatolt lengőkaros hátsó futóművet is független, többlengőkarosra cserélik, az viszont szinte biztosra vehető, hogy az alapmodellt a Szentgotthárdon gyártott egyliteres, háromhengeres turbómotor fogja hajtani, de szinte a teljes motor- és váltókínálatot is friss fejlesztésű darabokra cserélik. A sportos OPC változat egy évvel később érkezik majd a kétliteres, 280 lóerős turbómotor helyett 1,6 literessel, de a teljesítmény nem fog csökkenni.

Peugeot

A Peugeot 308 GT 205, az év végén érkező GTi 270 lóerős 1,6-os turbómotort kap

Az év elején kezdődik a 308-as sportos változatának, a GT-nek a forgalmazása, ami a polgári változatok és az év végén érkező, 270 lóerős, sperrdiffis GTi közötti rést fogja betölteni, utóbbit egyébként a Peugeot Sport fejleszti. Kétféle motorral lesz kapható a GT: az 1,6-os benzines 205, a kétliteres dízel 180 lóerőt szabadít az első kerekekre, a futóművet és a fékrendszert a nagyobb motorerőhöz méretezik, a hasmagasságot elöl 7, hátul 10 mm-rel csökkentik.

Nyáron korszerűbb motorok kerülnek a 2008-as szabadidő-autóba, és ugyanezekkel a motorokkal enyhe ráncfelvarrást hajtanak végre a 208-as kisautón. A szeptemberi Frankfurti Autószalonra valószínűleg az új 3008-as szabadidő-autóval készül a francia márka.

Porsche

500 lóerős szívómotor hajtja a Porsche 911 GT3 RS-t

Év elején mutatkozik be a 911-es legkeményebb, versenyautókhoz közel álló változata, a GT3 RS. A hatalmas hátsó szárnyáról felismerhető változat erősebb és könnyebb lesz a 475 lóerős, 1430 kilogrammos sima GT3-asnál, és leszorítóerőből is sokkal többet fog termelni, a PDK váltó és a négykerék-kormányzás valószínűleg belőle sem fog hiányozni. Aki a legsportosabb vezethetőségú Porschét akarja majd megvenni, komoly dilemma elé kényszerül majd, mert érkezik a Cayman GT4 nevű, 400 lóerős csúcsváltozata is kézi váltóval, 1300 kilogrammnál kisebb tömeggel és a középmotoros elrendezés miatt kedvezőbb súlyelosztással.

A szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 991-es kódjelű 911-es generáció modellfrissítése. Változtatnak a lökhárítókon és a lámpák belső dizájnján, a legtöbb motort pedig turbófeltöltősre cserélik. Az alap Carrerát három liternél kisebb hathengeres bokszer turbó fogja mozgatni körülbelül 365 lóerővel.

Renault

Szabadidő-autós megjelenésű lett az új, összkerék-kormányzással is rendelhető Renault Espace, de belül szűkebb a réginél

Tavasszal kezdődik az új, szabadidő-autós megjelenésű Espace értékesítése, de ezen kívül még három vadonatúj modellt is bemutat 2015-ben a francia márka. Tavasszal, Genfben lesz először látható a koreai gyártású Koleos utódja, amely ezúttal már a Nissan Qashqai technikájára fog épülni. Azonosak lesznek a motorok és a padlólemez is a japán autóval, a forma azonban a Capturra fog emlékeztetni. Szintén ezt a moduláris padlólemezt kapja majd meg a Mégane új nemzedéke, amely ugyan csak 2016 elejétől lesz kapható, de már idén szeptemberben kiállítják Frankfurtban. Érkezik az új Laguna is, a középkategóriás modellt talán már nyáron bemutatják.

Seat

Hatalmas csomagtartót és hatalmas teljesítményt kínál a Seat Leon ST Cupra

A spanyol gyártó első idei újdonsága a Leon ST Cupra változata, ami az alsó-középkategória legerősebb kombija lesz a Volkswagen Golf R Variant érkezéséig. A 280 lóerő és az 587 literes csomagtartó érdekes kombinációnak tűnik, a ledes fényszóró és az önzáró differenciálmű szériafelszerelés lesz. 2015-ben ráncfelvarráson fog átesni az Alhambra egyterű és a kedvező árú Toledo is, és év végén talán a Leon-alapokra - vagyis MQB padlólemezre - épített kompakt szabadidő autót is bemutatják, de ennek az értékesítése csak 2016-ban fog elkezdődni.

Skoda

A kategória legtágasabb autója lesz az új Skoda Superb

Januártól már megvásárolható az új Fabia, a 60 lóerős alapmodell ára 2,7 millió forint, az 530 literes csomagtérrel rendelkező, 26 centivel hosszabb kombi felára körülbelül 180 ezer forint. Már a Genfi Autószalon előtt leleplezik a Superb új nemzedékét, a 4,85 méteres limuzin már a Volkswagen-konszern moduláris MQB padlólemezére épül, a hossza 20, a szélessége 50 mm, a tengelytávja 80 mm-t nő az elődjéhez képest, a tömege viszont 75 kilogrammot csökken.

Fontos változás, hogy Twindoor-mentes lesz a 625 literes csomagtartó, vagyis az ötödik ajtót egyféle módon, a hátsó szélvédővel együtt lehet majd nyitni. Sok új tétel kerül fel az extralistára, rendelhető lesz távolságtartó tempomat, adaptív lengéscsillapítás, sávtartó automatika, vezeték nélküli telefontöltő, az okostelefon-alapú fedélzeti menürendszer, vagy a különféle vezetési üzemmódokat kínáló kapcsoló.

A teljesítményskála 120-tól 260 lóerőig terjed, az erősebb motorokhoz Haldex összkerékhajtás is rendelhető lesz. Ősszel érkezik a Superb kombi változata, év végén pedig talán a hétszemélyes Snowman szabadidő-autót is megismerhetjük.

Subaru

Dízelmotorral és automatikus váltóval is meg lehet majd venni az új Subaru Outbacket


Tavasztól lesz megvásárolható az Outback új nemzedéke, ami előbb érkezik meg hozzánk, mint az alapját adó új Legacy. Az Opel Insigniára feltűnően hasonlító japán terepkombi 20 centiméteres szabad magassággal, állandó összkerékhajtással és lejtmenet-vezérlővel is rendelkezik, ezért könnyebb terepen is elboldogul. Csak a 2,5 literes, 175 lóerős bokszer benzinessel és a 150 lóerős, kétliteres bokszer dízellel lehet majd megvásárolni, a benzinest kizárólag fokozatmentes automatával gyártják, ami a dízelhez feláras extra. Tavasztól a Foresterhez is elérhető lesz a dízelmotor a CVT váltóval.

Ssangyong

A kis szabdidő-autók közé tartozik a csinos Ssangyong Tivoli


Januárban mutatkozik be, és nyártól lesz megvásárolható a koreai gyártó új szabadidő-autója, a Tivoli. A Nissan Juke és az Opel Mokka ellenfelének szánt, 4,2 méteres SUV az egyetlen hivatalos fotó alapján a legjobb formájú autó, amit valaha tervezett a Ssangyong. A Tivoli mozgatásáról 1,6 literes benzines és dízelmotorok gondoskodnak majd, előbbit automatikus váltóval is lehet majd kombinálni.

Suzuki

A Suzuki európai vezetői nagyon bíznak az új esztergomi SUV-ban


Szintén a kis szabadidő-autók kategóriát gazdagítja majd a Suzuki Esztergomban készülő újdonsága, a tavasztól megvásárolható Vitara. A 4,175 méteres SUV az SX4 S-Cross technikájára épül: azonos a padlólemez, a motorkínálat és a négyféle üzemmódot (komfort, sport, auto és zárt) kínáló összkerékhajtás is, de a tengelytávból lecsíptek 10 centit. Valószínűleg alkalmasabb lesz a Vitara a terepezésre, mint az SX4 S-Cross, mert a hasmagassága 2 centivel nagyobb, és a terepszögei is jobbak.

Az ismert 1,6-os, 120 lóerős benzinmotor 5,3 litert, az ugyanekkora és szintén 120 lóerős (de kétszeres nyomatékú) dízelmotor kereken 4 litert fogyaszt száz kilométeren fronthajtással és start-stop rendszerrel. Ez az első Suzuki, amihez rendelhető lesz követési távolságra figyelmeztető rendszer automatikus fékezés funkcióval, és távolságtartó tempomat is.

Toyota

A Toyota Mirai az első üzemanyagcellás autó, ami kapható lesz Európában

Idén ráncfelvarrást kap az Auris és az Avensis is, mindkét modell megkapja a Versóban már használt BMW-dízelmotorokat. Nyáron érkezik Európába a Mirai nevű új négyajtós, amelynek a technikája legalább olyan különleges, mint a formája, ugyanis a 155 lóerős villanymotorját üzemanyagcella látja el árammal. Japánban 7 millió jen lesz a Mirai alapára, ami átszámolva körülbelül 14,7 millió forintnak felel meg.

Ezért a pénzért a vevő egy teljes értékű családi szedánt kap majd, amely egy tank hidrogénnel 483 kilométert tud majd megtenni, és az újratöltéshez mindössze 5 perc is elég lesz, ha a tulajdonos kimegy majd Bécsbe a legközelebbi hidrogénkúthoz. A Mirai hang nélkül közlekedik, és a kipufogójából csak vízpára távozik. Év végén mutatkozik be a Prius negyedik generációja, kisebb tömeggel, megnövelt elektromos hatótávolsággal és 8-10 százalékkal takarékosabb benzinmotorral.

Volvo

Csak kétliteres motorokkal lesz kapható az új Volvo XC90, de lesz 400 lóerős hibrid is


Tavasztól lesz kapható 14,93 millió forintos alapáron az új XC90-es, a hétüléses kivitel felára közel félmillió forint. Érdekesség, hogy a gyengébb változatokban hátul helytakarékos, laprugós felfüggesztést alkalmaz a Volvo. Kizárólag kétliteres, négyhengeres motorokkal lesz kapható a tekintélyes méretű SUV: a szimpla turbós D4 dízel 190 lóerős, a dupla turbós D5 dízel 225 lóerős, a turbós benzines T5-ös 254 lóerős, a turbós-kompresszoros benzines T6-os 320 lóerős.

A csúcsmodell a 400 lóerős, T8 nevű konnektoros hibrid, amiben a T6 benzinmotornak egy 80 lóerős villanymotor segít be a hajtásba. A villanymotor a hátsó kerekeket fogja hajtani, és képes önállóan is mozgatni az XC90-est. Minden változathoz széria a nyolcfokozatú automatikus váltó és az összkerékhajtás. Valószínűleg nyár végén érkezik az S60 és a V60 emelt futóművű Cross Country változata.

Volkswagen

Az új Volkswagen Passat 211 lóerős konnektoros hibridként is kapható lesz, a GTE 50 kilométert mehet elektromos hajtással


Év elejétől már megvásárolható az új Passat négyajtós és kombi karosszériával is, a 125 lóerős benzines alapmodell ára 7,45 millió forint. Az elődjénél 85 kilóval könnyebb Passat 2 mm-rel rövidebb és 14 milliméterrel alacsonyabb lett, de ami a helykínálat szempontjából igazán számít, hogy 12 mm-rel szélesebb is, a tengelytávolsága pedig 80 mm-rel nyúlt meg. Opciósan az Audi TT-ből ismert digitális műszerfal is rendelhető, alapáron egy 6,5 colos kijelző jár a középkonzolra. Összesen tízféle motorral kapható, 120-280 lóerős teljesítménnyel. Új belépő a kétliteres biturbó TDI 240 lóerős változata, amely kizárólag DSG-vel és összkerékhajtással rendelhető több mint 12 millió forintért.

2015-ben teljessé válik a Golf család is: tavasztól kapható a GTE konnektoros hibrid, a hétüléses Touran buszlimuzin a márciusban Genfben, a Tiguan szabadidő-autó szeptemberben Frankfurtban mutatkozik be.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld

Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét

Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti

2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld

Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot

Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani

2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld

Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban

Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.